کاربرد سامانه ی پژوهشیار و توضیح روند ثبت نام و ثبت عنوان پژوهشی

پژوهشیار یک وبسایت جامع جهت بررسی طرح های پژوهشی که شامل تمام امور مرتبط با آن از زمان انتخاب عنوان و تصویب آن و پروپوزال و داوری آن در شورای پژوهشی یا توسط اساتید و داوران تا بررسی هزینه های پژوهشی عنوان و کارشناسی پژوهشی، دفاع از عنوان پژوهشی و درصورتی که پروپوزال جهت دفاع از پایان نامه باشد، ادامه ی روند آن که شامل تایید اساتید راهنما و مشاور و سایر موارد در طول انجام این پروسه است. همچنین از طریق سامانه پژوهشیار ، همه ی اساتید هیئت علمی می توانند سوابق پژوهشی خود، شامل کتاب ها، مقاله ها، پروپوزال های ثبت شده، اختراعات و سایر موارد را ثبت و بررسی کنند. این سامانه جامع مدیریت پژوهشی مخصوص دانشگاه های آزاد اسلامی چه رشته های علوم پزشکی در مقاطع ارشد و دکترا چه غیر علوم پزشکی در همین مقاطع می باشد. با استفاده از این سامانه کلیه ی امور پژوهشی از طریق الکترونیکی با استفاده از پیامک و ایمیل انجام می گیرد و درنتیجه سرعت انجام امور پژوهشی بسیار زیاد خواهد بود. بنابراین تمام دانشجویان در مقاطع گفته شده که تمایل به دفاع از یک عنوان پژوهشی زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی هستند، موظفند که در سامانه ی پژوهشیار ثبت نام و عنوان و سایر شرایط در این سامانه را تکمیل کنند. علاوه بر این افرادی که از بیرون از دانشگاه می خواهند با کمیته های پژوهشی دانشگاه های آزاد اسلامی همکاری کنند یا فارغ التحصیل از همان دانشگاه یا دانشگاه های ديگر هستند و قصد همکاری دارند، می توانند با تکمیل روند ثبت نام و ثبت عنوان خود در پژوهشیار، پژوهش خود را شروع کنند. در این مقاله تلاش کرده ایم که در گام اول با روند ثبت نام در سامانه پژوهشیار آشنا شویم و در گام بعدی بصورت اجمالی در مورد شیوه س استفاده از این سامانه توضیح داده ایم.

شیوه ی ثبت نام در سامانه ی پژوهشیار

مرحله ی اول: آدرس سامانه ی پژوهشیار را در مرورگر وارد کنید

این مرحله بسیار ساده است! کافی است که مرورگر گوگل کروم را باز کنید و در قسمت جستجوی آن وبسایت رسمی پژوهشیار به آدرس https://ris.iau.ac.ir/ را وارد کنید. هم چنین می توانید در گوگل سامانه ی پژوهشیار را سرچ کنید و وبسایت آن را که تحت عنوان پژوهشیار – دانشگاه آزاد اسلامی است باز کنید. در صورت باز شدن وبسایت با تصویر زیر، رو به رو خواهید شد؛

ثبت نام در سامانه پژوهشیار صفحه اصلی

مرحله ی دوم: ورود به سامانه ی پژوهشیار را انتخاب کنید

در ابتدای وبسایت پس از توضیح اجمالی در مورد پژوهشیار و نقش آن در بررسی امور پژوهشی، گزینه ی ورود به سامانه ی پژوهشیار نمایش داده شده است [ در شکل بالا نشان داده شده است ]. پس از آنکه این گزینه را انتخاب کردید با تصویر زیر رو به رو می شوید. [ توجه کنید که در صورت وجود اطلاعیه که بر اساس زمان و شرایط متفاوت است؛ لطفا آن را مطالعه کنید و در پایین آن، روی گزینه ی مطالعه کردم کلیک کنید. ] همانطور که در تصویر مشخص است؛ درصورتی که از قبل ثبت نام کرده باشید می توانید از این قسمت براساس کد ملی یا ایمیل به سامانه وارد شوید، هم چنین درصورتی که پسورد ورود به پژوهشیار را فراموش کرده اید می توانید از گزینه ی بازیابی رمز عبور را بزنید تا وارد صفحه ی بعد شده و براساس ایمیل؛ کد ملی یا تلفن همراه رمز جدید برای شما درنظر گرفته شده است که می توانید با مراجعه به ایمیل خود در قسمت inbox یا spam و ایمیل بازنشانی رمز عبور دوباره وارد پژوهشیار شوید و رمز جدید برای خودتان انتخاب کنید.

تصویر ورود به سامانه پژوهشیار

مرحله سوم: گزینه ثبت نام در سامانه را بزنید

پس کافی است همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده گزینه ی ثبت نام در سامانه را بزنید‌ تا وارد صفحه بعد شوید. در تصویر زیر اطلاعات مربوط به ثبت نام در سامانه پژوهشیار که با کلیک روی گزینه ی ثبت نام در سامانه ظاهر می شود؛ نشان داده شده است.

مرحله چهارم: اطلاعات خود را تکمیل و دکمه ی ایجاد جساب کاربری را بزنید

در این صفحه شما باید کلیه مشخصاتی که از شما خواسته شده است را در قسمت های خواسته شده وارد نمایید. این مشخصات شامل نام و نام خانوادگی به فارسی و انگلیسی است. در قسمت نوع ثبت نام باید انتخاب کنید که از دسته ی دانشجویان علوم‌ پزشکی یا غیر علوم پزشکی یا اساتید عضو هیئت علمی و یا از مشاوران، کارشناسان و داوران هستید. اطلاعات دیگر شامل کد ملی، پست الکترونیک، تلفن همراه، جنسیت، مرتبه ی علمی و تخصص و تاریخ تولد می باشد. در قسمت انتخاب شما باید دانشگاه محل تحصیل خودتان را انتخاب کنید و در آخر حاصل عبارت امنیتی خواسته شده را وارد کنید و دکمه ایجاد حساب کاربری را بزنید.

درصورتی که اطلاعات شما درست وارد شده باشد، یک پیامک به تلفن همراه شما ارسال می شود که با بررسی آن می توانید نام کاربری و رمز عبور خود را مشاهده کنید. همچنین این پیام به ایمیل شما هم ارسال شده است که می توانید با بررسی آن به یوزرنیم و پسورد پژوهشیار خود دست یابید.

ثبت نام در پژوهشیار

استفاده از سامانه ی پژوهشیار

حالا وقت آن رسیده که وارد اکانت کاربری خودتان در پژوهشیار شوید. برای این منظور به صفحه ی اصلی برگردید و روی ورود به سامانه ی پژوهشیار کلیک کنید و سپس یکی از گزینه های ورود با کد ملی یا پست الکترونیک را انتخاب و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس پاسخ به سوال امنیتی را در جای خالی وارد کرده و روی ورود به سامانه کلیک کنید.

مرحله ی اول: گزینه ی ارسال فعالیت جدید را بزنید

استفاده از سامانه پژوهشیار بسیار راحت است. شما می توانید بعد از ورود به سامانه از قسمت ارسال فعالیت که از گوشه ی سمت راست پنل قابل مشاهده است، تصویر زیر را مشاهده کنید:

سامانه پژوهشیار

مرحله دوم: طرح یا پایان نامه؟ مشخص کنید

اگر شما صرفا می خواهید یک طرح پژوهشی ثبت کنید و کاری به پایان نامه و مراحل آن ندارید باید گزینه ی طرح را انتخاب کنید و درصورتی که شما می خواهید برای فارغ التحصیلی اقدام کنید باید گزینه ی رساله / پایان نامه را انتخاب کنید. نکته ی قابل توجه اینکه شما یک بار ظرفیت ثبت پایان نامه دارید که همانطور که تصویر هم نشان داده شده برای نگارنده این ظرفیت به پایان رسیده است.

مرحله سوم: تکمیل اطلاعات

پس از اینکه گزینه ی طرح یا پایان نامه را مشخص نمودید در این مرحله باید اطلاعات لازم را تکمیل نماید. این مرحله کمی طولانی است چون شما باید اطلاعات لازم را جمع آوری کنید و ثبت آن ها نیز ممکن است برای اولین بار طولانی باشد. لازم به ذکر است که موسسه ی پژوهشی مدیتورها با همکاری تیم فعال و متخصص می تواند در این زمینه همراه شما باشد و با گرفتن اطلاعات اولیه از شما، ثبت نام در سامانه پژوهشیار، ثبت رساله یا پایان نامه در پژوهشیار و یا ثبت طرح پژوهشی در سامانه را برای شما انجام بدهد. برای این منظور کافی است در پنل مدیتورها ثبت نام کنید و در قسمت سفارشات دیگر درخواست خود را اعلام کنید یا اینکه با شماره ی موسسه (02128426565) تماس بگیرید.

تکمیل اطلاعات در سامانه پژوهشیار

با آرزوی موفقیت برای همه ی همراهان

شما می تونید با لمس تصویر زیر از کارشناسان پژوهشی مدیتورها مشاوره ی رایگان در زمینه ی مقاله نویسی، پروپوزال نویسی و سابمیت و پیگیری مقاله دریافت کنید.

مشاوره پژوهشی رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا