بهترین روش های آنلاین و رایگان ویرایش نیتیو

یه ویرگول ساده ی نابجا یا فراموش شده میتونه تغییرات زیادی رو در جهان ایجاد کنه. مثال فارسی شو که همه می دونیم (بخشش، لازم نیست اعدامش کنید! یا بخشش لازم نیست، اعدامش کنید!) اما مورد انگلیسی اون:

نقش ویرگول در ویرایش نیتیو

به عنوان یه مقاله نویس تاثیر توجه نکردن به اینجور مسائل در نوشتن مقاله رو خیلی خوب می دونم! گاهی می تونه خیلی ساده باشه و فقط از ادیتور مجله ایمیل ریجکت مقاله براتون بیاد اما گاهی ممکنه حسابی شما رو اذیت کنه چون مفهوم قسمت هایی از مقالتون کامل عوض شده!

در این مرحله، یکی از استراتژی های محکمی که وجود داره تا مطمئن بشیم محتوای ما به خوبی نوشته شده، بدون خطا هست و خوندنش آسونه، استفاده از ابزار بررسی کننده گرامر هست.

اما از کدوم ابزار استفاده کنیم؟

قبل از هرچیز بگم که این ابزار چون رایگان و آنلاین هستن، این کاملا طبیعیه که خیلی دقیق به بررسی جزء به جزء مقاله ی شما پرداخته نشه بنابراین شما لازم دارید حتما با یه ویراستار نیتیو (Native Editor) مشورت کنید که در کنار تسلطش به زبان انگلیسی، از اون زمینه ای که نگارش مقالتون انجام شده کاملا سر دربیاره. در موسسه مدیتورها این امکان برای پژوهشگرهای علوم پزشکی فراهم شده تا محتوای نگارش شده ی خودشون رو به یه ادیتور نیتیو مسلط به زبان انگلیسی و دانشجو یا دانش آموخته ی زمینه ی مورد نظرشون بسپارن تا کاملا دقیق بررسی بشه. این سرویس جامع شامل ویراستاری نیتیو برای اصلاح گرامری و لغوی؛ و ادیت نگارشی به منظور رفع ابهام جملات و تفهیم هرچه بهتر مفاهیم انجام میشه. برای توضیحات بیشتر ثبت سفارش ویرایش نیتیو رو بخونید!

اما اگه به دنبال یه ابزار کاملا رایگان هستین؛ برای کمک به تصمیم گیری، اینجا یه آزمایش کوچیک انجام شده. با استفاده از قسمتی از محتوای ضعیف نوشته شده (که شامل گرامر ، علائم نگارشی و غلط های املایی بود) ، ما 8 ابزار گرامری آنلاین رایگان رو با بررسی کننده گرامر Microsoft Word مقایسه و آزمایش کردیم. در این آزمایش مواردی که این ابزارها مورد توجه قرار دادن و مواردی که نسبت بهش بی توجه بودن رو بررسی کردیم و مواردی رو که باید در نوار ابزار هر نویسنده وجود داشته باشه، پیدا کردیم!

یافته های ما؟ مایکروسافت ورد برای چک اولیه خوبه، اما بسیار کامل نیست. برای ایمن بودن ، هر محتوایی – اعم از یه پست وبلاگ ، گزارش دانشگاه، ایمیل یا هرچیز دیگه ای – باید حداقل از طریق دوتا ابزار بررسی بشه.

ابزار رایگان بررسی گرامر متن انگلیسی مقاله

1- گرامرلی (Grammarly)

اول از همه، یکی از بزرگترین نام های جهان در زمینه بررسی گرامر رو معرفی می کنم: Grammarly.

Grammarly یه ابزار رایگان فوق العاده ست. با این ابزار نه تنها می تونید اشتباهات دستوری مقالتونو اصلاح کنید؛ بلکه اشتباهات نگارشی و املایی هم قابل اصلاحه. تازه شما می تونید از اپلیکیشن رایگان ویژه دسکتاپ (مناسب برای Windows و Mac) ، افزونه مناسب برای مرورگرها یا حتی Grammarly برای Word (فقط مناسب Windows) استفاده کنید!

این ابزار اشتباه شما رو توضیح میده و به شما این امکان رو میده تا از اشتباهات خودتون درس بگیرید و دوباره اونا رو تکرار نکنید. این مسئله باعث میشه تا اگه پژوهشگر هستین کم کم تجربه بدست بیارید و بهتر بنویسید! Grammarly حتی به کلماتی اشاره میکنه که ممکنه از نظر املا درست باشن، اما با توجه به زمینه جمله کار نمی کنن.گرامرلی ابزار رایگان بررسی گرامر و غلط املایی انگلیسی مقاله

تقریباً همه این عملکردها به صورت رایگان ارائه میشه، اگرچه اگه در نوشتن خودتون جدی هستین، می تونید از نسخه پرمیوم (پولی) استفاده کنید که شامل موارد زیر هست:

Grammarly Premium پیشنهادات بیشتری نسبت به نسخه رایگان ارائه میده و برای کسانی که حرفه ای می نویسند یا ویرایش می کنند بسیار توصیه می شود. درحال حاضر اشتراک سالیانه ی اون 144 دلاره. امکان اشتراک 3 ماهه و ماهیانه هم برای کاربرها وجود داره که نسبت به هر ماه در اشتراک سالیانه بیشتر باید پول بدید.

چیزایی که گرامرلی رو عالی می کنه:

بیشتر از سایر ابزارهایی که آزمایش کردیم خطاهای گرامری و نگارشی (punctuation) رو گرفت. تازه این با نسخه ی رایگانش بود؛ نسخه ی پرمیومش از اینم بهتره!

نسبت به مایکروسافت ورد 2019 در تشخیص اشتباهات املایی و گرامری، به ویژه در مورد علائم نگارشی، بهتر بود. (اگرچه چند تا کلمه بود که word تونست بفهمه ولی گرامرلی نتونست، که این خودش اهمیت استفاده از چند ابزار رو نشون میده)

افزونه های رایگان برای همه مرورگرهایی که زیاد استفاده میشن (Chrome ، Safari ، Microsoft Edge و Firefox) ارائه میده.

دارای رابط کاربری آسان برای خوندن و قرار دادن خطاها در دسته های مختلف مانند دستور زبان ، املا و علائم نگارشی بود.

می تونه به عنوان یه افزونه در Microsoft Word و Google Docs گنجونده بشه (که این واسه پژوهشگرا بخصوص خیلی خوبه!).

می تونه ایمیل ها ، پست های رسانه های اجتماعی یا هر چیز دیگه ای که به صورت آنلاین تایپ بشه رو بررسی کنه.

کارتون در یه cloud ذخیره میشه و به شما این امکان رو میده تا از هر دستگاهی که برای ورود به سیستم استفاده میکنید بهش دسترسی داشته باشید.

به شما کمک می کنه تا سبک و استایل ثابتی رو در مقاله هاتون ایجاد کنید، بنابراین می تونید از استفاده ی زیاد از یه کلمه یا زیاد نوشتن و نامفهوم شدن مقالتون جلوگیری کنید.

به شما این امکان رو میده که محتوای خودتون رو بر اساس سطح تحصیلات مخاطبانتون رتبه بندی کنید.

شامل یسری آمار مفید مثل زمان خوندن متنتون هست.

به شما این امکان رو میده که اهداف نوشتاریتون رو تعیین کنید و نکته ی مهم اینه که هرچه بیشتر توی Grammarly متن خودتون رو آپلود کنید، پیشنهادات اون بهتر میشه.

ابزار رایگان بررسی ویرایش نیتیو مقاله گرامرلییه گزارش عملکرد هفتگی ایجاد میکنه و محتوای شما رو با سایر کاربران Grammarly که اهداف مشابهی با نوشته شما داشتن، مقایسه می کنه.

توضیحات خوبی در مورد اشتباهاتتون ارائه میده، به طوری که بعیده اونا رو دوباره در آینده تکرار کنید!

به شما این امکان رو میده کلمات رو در یه “دیکشنری شخصی” ذخیره کنید تا برنامه کلماتی رو که ممکنه در استفاده عمومی نباشن نادیده بگیره یا تصحیح کنه (مثلا نام شرکت یا اختصار یا اسم یه بیماری خاص در پزشکی)

کلیک کنید تا یه راست به گرامرلی برید!

2- گینگر (Ginger)

ابزار رایگان بررسی گرامر متن مقاله گینگر Ginger

Ginger یکی دیگه از این دست ابزارها هست که با آیتم هایی مثل افزونه رایگان برای مرورگرها و اپلیکیشن برای دسکتاپ کمک میکنه تا تعداد خطاهای نوشتاریتون رو به حداقل برسونید.

با اینکه این ابزار با تعداد برنامه های کاربردی رایگانی که ارائه می دهد نسبتاً سخاوتمند به نظر می رسه، اما در مورد گرفتن خطاها مثل بقیه موثر نیست. این موضوع بیشتر در مورد پیدا کردن جای ویرگول نابجا یا فراموش شده صادق هست. در مقایسه با Grammarly که تونست سه تا بگیره Ginger یدونه هم نتونست!

یه نقطه ضعف عمده در نسخه رایگان اینه که گینگر تعداد خطاهای املایی و گرامری رو که هر هفته رفع میکنه محدود می کنه. وقتی که سهمیه هفتگی شما تموم شد، Ginger همچنان مشکلات متن تون رو برجسته میکنه، اما شما باید  خودتون تغییرات رو به صورت دستی پیاده کنید. این مسئله خیلی بزرگی نیست ولی ارزش گفتن داره!

برای نسخه ی پرمیوم Ginger، هیچ محدودیتی در تعداد خطاهایی که برطرف میکنه وجود نداره. شما همچنین تجزیه و تحلیل اشتباهات خودتون رو خواهید داشت، که به شما کمک می کنه در آینده از تکرار اونا جلوگیری کنید (چیزی که Grammarly با نسخه رایگان اونو ارائه می داد). می تونید ماهانه یا سالانه اشتراک بگیرید، اما در صورتی که اشتراک سالیانه بگیرید، هزینه بصورت قابل توجهی کم میشه. درحال حاضر اشتراک سالیانه ی اون حدود 90 دلار با تخفیف هست. البته بدون تخفیف مثل گرامرلی 144 دلار میشه.

چیزایی که Ginger رو عالی می کنه:

افزونه رایگان برای Microsoft Word، اپ رایگان برای دسکتاپ و افزونه های رایگان برای مرورگرهای Safari و Chrome ارائه میده.

از ترجمه به بیش از 60 زبان پشتیبانی می کنه.

با توجه به متن، اشتباهات املایی را به خوبی می گیره، مانند استفاده از کلمه “grate” به جای “great”.

شامل فرهنگ لغت و اصطلاحنامه هست.

متن شما در همه دستگاه هایی که برنامه Ginger رو نصب کردید قابل بررسیه.

گزینه هایی رو برای پارافریز کردن جملات برای بهتر شدن متن بهتون پیشنهاد میده، اگرچه این فقط برای اعضایی که نسخه پرمیوم دارن در دسترسه!

3- After the Deadline

ابزار رایگان ویرایش نیتیو مقاله و متون after the dealine

After the Deadline یک نرم افزار رایگانه که نه تنها غلط املایی و دستور زبان رو تصحیح می کنه بلکه به کاربرها سبک نوشتاری هم پیشنهاد میده. این موضوع شامل ساده سازی عبارات پیچیده هم میشه، مثلا تغییر عبارت “provide you with” به “give you”.

این ابزار مبتنی بر وب کارشو خوب انجام داد و بیشتر غلط املایی ها و مشکلات گرامری در پاراگراف های نمونه رو گرفت. حتی تونست بعضی از مشکلاتی رو که چک گرامر Word نادیده گرفته بود ، مثل خط فاصله موجود در اصطلاح “in-house” پیدا کنه؛ اما کامل نبود.

مثل بسیاری دیگه از ابزارهای لیست ما، این ابزار نیز هنگام گرفتن خطاهای punctuation مشکل داره. مثلا ویرگول نابجا یا فراموش شده رو تصحیح نمی کنه. موضوعی که گرامرلی توش حرفه ای بود!

بعد ازینکه افزونه های این نرم افزار رو در مرورگر فعال کردید، مسئله دیگه ای ایجاد میشه. افزونه ها به اندازه سایر ابزرهایی که در این مقاله ذکر شدن، کاربر پسند نیستن. شخصاً با اونا برای کار کردن در Google Docs و پست های رسانه های اجتماعی مشکل داشتم.

به همین دلیل ، این چک گرامر بهتره به عنوان یه ابزار مبتنی بر وب استفاده بشه، اگرچه برای استفاده بیشتر از اون، باید محتوای خودتون رو کپی و جایگذاری کنید.

چیزایی که After the Dealine رو عالی می کنه:

می تونه بعضی از اشتباهات دستوری و زمینه ای که بقیه ابزارها، از جمله Word، نمی فهمن رو پیدا کنه.

دارای عملکردهای بیشتری نسبت به بسیاری دیگه از ابزارهای رایگان بررسی کننده گرامر هست، مثلا اشتباهات متداول مثل کلمات تکراری، خطاهای افعال کمکی (auxiliary verb agreement) ، کلمات نامفهوم (a/an, there/their, it/it’s) ، افعال اشتباه در عبارات infinitive و خطاهای determiner agreement رو پیدا می کنه.

برای ساده تر کردن عبارات (expression) پیچیده سبک (استایل) پیشنهاد میده.

از چندین زبان، از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی و اسپانیایی، پشتیبانی می کنه.

شامل یه گزینه افزونه برای وبلاگ های وردپرس خود میزبان هست.

شامل کتابخانه ای از 1500 واژه رایج که اشتباه استفاده میشن هست که بهش این قدرت رو میده که کلمه هایی که از نظر املایی درست نوشته شدن ولی در متن درست نیومدن رو پیدا کنه.

یه افزونه رایگان برای پردازشگر محبوب OpenOffice Writer ارائه میده.

4- همینگوی ادیتور (Hemingway Editor)

ابزار رایگان ویرایش نیتیو

این چک کننده گرامر کمی با بقیه ابزارهای لیست فرق داره، بطوری که وقتی بهش محتوا میدی، قسمتی از اونو از نظر وضوح و خوانایی رتبه بندی می کنه، که میتونه درک مطلب شما رو آسون تر کنه.

Hemingway Editor برای اشاره به مواردی مثل جملات دشوار برای خواندن، استفاده از صدای منفعل (passive voice)، عبارات بیش از حد پیچیده یا کسل کننده و قیدهای بیش از حد عالیه. همچنین به دنبال غلط املایی های ساده ست.

یادتون باشه که این ابزار خطاهای گرامری یا کلماتی رو که خارج از متن استفاده میشن، نمی گیره. به عنوان مثال، همونطور که در شکل بالا مشخصه، روی “four” زمانی که “for” لازم بود، یا “grate” زمانی که “great” معنی دار بود، علامت گذاری نکرد. بنابراین ، این ابزار همیشه باید در کنار یه بررسی گرامر، مثل Grammarly استفاده بشه.

بررسی کننده مبتنی بر وب Hemingway Editor کاملاً رایگانه. نسخه دسکتاپ هم هست که هم برای ویندوز و هم برای مک در دسترسه. این مطلب یه بار به قیمت کمی خرج داره که اونو برای هر نویسنده مشتاق گزینه ای منطقی می کنه.

چیزایی که Hemingway Editor رو عالی می کنه:

جمله هایی رو که بیش از حد کلمه دارن یا خیلی پیچیده هستن یا خوندن اونا سخت باشه، علامت میزنه.

خطاهای مختلف رو در رنگ های مختلف برجسته می کنه، به طوری که تشخیص اونا آسون بشه.

قابلیت وارد کردن متن به طور مستقیم به فایل های PDF یا Word یا خارج کردن متن از اونا

به اونایی که وبسایت دارن این امکان رو میده که محتوای خودشونرو مستقیماً در WordPress یا Medium با یه کلیک (در صورت پرداخت هزینه برنامه دسکتاپ) منتشر کنن.

5- گرامر چک (GrammarCheck)

ابزار رایگان گرامرچک برای ویرایش نیتیو متن

اینم یکی دیگه از ابزارهای رایگان مبتنی بر وب هست که نیازی به دانلود چیزی یا ثبت نام برای استفاده از اون نیست. تنها کاری که باید انجام بدید اینه که متن مقاله ی خودتون رو در کادر موردنظر (عکس بالا) کپی و جایگذاری کنید، بعد روی دکمه “Free Check” کلیک کنید و GrammarCheck بقیه ی کارها رو براتون انجام میده.

GrammarCheck تقریبا یه ابزار بدون ساختاره و رابط کاربری اون چندان فانتزی نیست، اما برای بررسی های ساده گرامری، می تونه بیش از حد کافی باشه.

با این که این چک کننده ساده بنظر می رسید، تونست چند پاراگراف از نمونه پاراگراف های ما رو که برنامه ی Word نتونسته بود بگیره، پیدا کنه. اینها عمدتا غلط های املایی بودن که به نظر می رسید بسیاری از ابزارهای لیستمون با اونا مشکل دارن.

اما هنگامی که نوبت به بعضی از علائم نگارشی (punctuation) و خطاهای گرامری رسید، این ابزار شکست خورد. با این وجود، عباراتی رو که بیش از حد پیچیده بودن، برجسته کرد.

GrammarCheck کاملاً مبتنی بر وب هست و هیچ برنامه ی افزودنی یا افزونه ای نداره. همچنین کاملاً رایگانه و گزینه ی پرمیومی براش وجود نداره.

چیزایی که GrammarCheck رو عالی می کنه:

نیاز به دانلود هیچ نرم افزاری نیست و تمام عملکردهای اون به صورت رایگان ارائه میشه.

بعضی از ابزارهای پیشرفته تر ، مثل Grammarly و Microsoft Word ، غلط املایی های متن ما رو از دست دادن ولی GrammarCheck پیدا کرد.

نسبتاً در اشاره به عبارات بیش از حد پیچیده کارشو خوب انجام میده.

توضیحات ساده ای در مورد خطاها ارائه میده و به شما در جلوگیری از اشتباهات مشابه در آینده کمک میکنه.

6- ProWritingAid

ProWritingAid ابزار رایگان ویرایش نیتیو

ProWritingAid با رابط کاربرپسندی که داره و گزارش هایی که ارائه میده، یه برنامه ی چک کننده ی گرامر متعهد و امید بخش بحساب میاد. نسخه ی پرمیوم اون در زمینه ی یافتن کلماتی که زیاد استفاده شده، غلط های املایی ، ناخوانایی ، مشکلات دستور زبان و موارد دیگه می تونه به نویسنده ها و پژوهشگرها کمک کنه. متاسفانه در حال حاضر باتوجه به تحریم های آمریکا این برنامه در دسترس ایرانیان مقیم ایران نمی تونه قرار بگیره بنابراین می تونید از خوندن ادامه ی این مطلب خودداری کنید.

ما در استفاده از برنامه رایگان اون با چند مشکل روبرو شدیم.

اولین مسئله اینکه، این ابزار پیشنهادهایی برای کلماتی که اشتباه بکار رفتن و مسائل گرامری ارائه میده اما بعضی از این پیشنهادها خوب کار نمی کنن.

به عنوان مثال، در پاراگراف های آزمایشی ما ، کلمات “in to” را در نظر گرفتیم که “into” به وضوح مناسب ترین جایگزین بود:

All you need is to put the tools you need in to a whole system.”

در حالی که سایر ابزارهای مورد استفاده به راحتی این خطا رو پیدا می کنن و جایگزین پیشنهادی صحیح رو ارائه میدن، به دلایلی عجیب این ابزار تصور می کنه که این جمله باید به شکل زیر تغییر کنه:

All you need is to put the tools you need in order to a whole system.”

من عاشق استفاده آسان و گزارشات شفاف این ابزارم! اما وقتی با هوش مصنوعی مورد استفاده در ابزارهای دیگه مقایسه ش می کنم، شکست میخوره (مثلا 16 تا خطا گرفته در حالی که Grammarly تونست  22 خطا بگیره).

نسخه رایگانش تا حدودی محدودیت داره و فقط به شما این امکان رو میده که 500 کلمه رو همزمان وارد کنید.

ProWritingAid همچنین استفاده از اپلیکیشن دسکتاپ، افزونه Word ، افزونه مرورگر و افزونه Google Docs رو فقط درصورت داشتن نسخه پرمیوم به شما ارائه میده.

چیزایی که ProWritingAid رو عالی می کنه:

با پوشش دادن استایل، دستور زبان، کلماتی که زیاد استفاده شدن، خوانایی، انسجام جملات، کلیشه ها، عبارت ها، کلمات تکراری و حتی ساختار جمله به شما گزارش های ساده ارائه میده.

یه گزارش خلاصه شامل یه مرور سریع با آمار و توصیه های کلیدی از متن تون بهتون ارائه میده.

ابزار بررسی رایگان گرامر مقاله

دارای رابط کاربر پسند

خطاها رو برجسته می کنه و درمورد علت رفع اون ها توضیح میده.

یه اصطلاحنامه داره که به شما کلمات جایگزین خوبی میده.

علاوه بر افزونه هایی برای Word و Google Docs، شامل افزونه های مرورگر برای Chrome ، Firefox و Safari هم هست (البته فقط در نسخه پرمیوم در دسترسه)

7- گرامر لوکاپ (Grammar Lookup)

گرامر لوکاپ ابزار رایگان ویرایش متن

Grammar Lookup یه ابزار مبتنی بر وب کاملاً رایگانه و نیازی به دانلود نرم افزار اضافی برای استفاده از اون نیست.

در آزمایش ما، با اینکه بعضی از خطاهای آشکار گرامری و نگارشی رو که بقیه ابزارها به راحتی پیدا کردن، نتونست پیدا کنه، اما در شناسایی بعضی از مسائل سبک شناسی کارشو خیلی خوب انجام داد.

به عنوان مثال، در پاراگراف های آزمایشی ما، چندین جمله پشت سرهم بود که با “the” شروع می شد و چند جمله دیگه بود که با “with” شروع می شد. تقریباً هر ابزار دیگه ای که آزمایش کردیم نسبت به این مسئله بی توجه بود. البته این موضوع یه اشتباه دستوری نیست، اما بر خوانایی متن شما تأثیر میذاره.

چیزایی که Grammar Lookup رو عالی می کنه:

دارای محدوده ی کلمات سخاوتمندانه ای هست که به شما این امکان رو میده تا هزاران کلمه رو به طور همزمان بررسی کنید.

در مورد هر گونه خطای دستور زبان یا غلط املایی توضیحات ساده ای رو ارائه میده.

مشکلات سبک شناسی رو برجسته می کنه، مثل جملات متوالی که با یه کلمه شروع میشن.

دسترسی به عملکرد کامل ابزار بدون هیچ گونه هزینه ای

استفاده سریع و آسان – فقط کافیه متن موردنظرتون رو مستقیماً در کادر کپی و جایگذاری کنید.

8- LanguageTool

LanguageTool ابزار ویرایش متن

بزرگترین مزیت LanguageTool اینه که میشه از اون برای زبان های مختلف استفاده کرد. این موضوع برای ما فارسی زبان ها که می خوایم متنمون رو از زبان فارسی به انگلیسی ترجمه کنیم مفیده چون بعدش می تونیم اون رو از طریق LanguageTool بررسی کنیم تا خطاهاشو بگیره. (به شخصه درمورد فعالیتش در زبان فارسی اصلا خوشم نیومد!)

با این حال، ما یسری نقطه ضعف پیدا کردیم:

بسیاری از خطاهای دستوری و نگارشی که توسط Grammarly تشخیص داده شده بود رو از دست داد و وقتی نوبت به غلط های املایی متن رسید (به عنوان مثال ، “grate” در مقابل “great”)، واقعاً خیلی بهتر از Word عمل نکرد.

LanguageTool یه گزینه رایگان مبتنی بر وب ارائه میده که با تعداد محدود کاراکتر (20000 کلمه) همراهه. نسخه ی پرمیوم اون اشتراک ماهانه و سالانه داره.

افزونه های مرورگر و همچنین افزونه های Word و Google Docs هم فقط برای اونایی که اشتراک بگیرن در دسترس قرار می گیره.

چیزایی که LanguageTool رو عالی می کنه:

توانایی بررسی گرامر در زبان های انگلیسی، آمریکایی، آفریقای جنوبی ، استرالیایی ، کانادایی و انگلیسی نیوزلند

قابل استفاده در چندین زبان از جمله فارسی، بلاروس، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی، Tagalog، اسپانیایی، یونانی، ایتالیایی، چینی و چندین زبان دیگه

شامل محدودیت مناسب 20000 کاراکتر برای نسخه رایگان

بررسی لحن، مثل اشاره به جملاتی که پیوسته با یک کلمه شروع میشن.

√ علاوه بر افزونه برای Google Docs و Microsoft Word، دارای برنامه های افزودنی برای Chrome و Firefox هم هست (البته فقط در نسخه پرمیوم در دسترسه)

پیشنهاد ما به شما چیه؟

اگه می خواید خیلی فوری و رایگان با استفاده از ابزارهای آنلاین موجود ویرایش متن مقاله تون رو انجام بدید؛ با توجه به آزمایشی که انجام شد، Grammarly با اختلاف در صدر جدول قرار داره. این ابزار غلط املایی های متن رو که توسط Word نادیده گرفته میشد، خطاهای نگارشی که به طور مداوم ابزارهای دیگه پیدا نمی کردن و سایر مسائل دستوری که بیشتر ابزارها نتونستن پیدا کنن رو تونست بگیره.

با این وجود، گفته میشه که Grammarly کامل نیست؛ بطوری که دیدیم یکسری از خطاها رو Word گرفت ولی سایر ابزارها اون رو از دست دادن (از دست دادن استفاده از “four” هنگامی که کلمه “for” مورد نیاز بود بدترین اشتباهیه که به ذهن میاد). بنابراین ، مهمه که به یاد داشته باشید که هرگز نباید فقط به یه ابزار تکیه کنید.

پیشنهاد ما به شما اینه که اگه متن خیلی حساسی دارید مثلا مقاله ای دارید که می خواید به یه ژورنال معتبر ارائه بدید یا اون رو در یه کنفرانس یا سمینار بین المللی ارائه بدید و نیاز دارید خیلی دقیق از نظر سبک نگارش، دستور زبان، کلمات پر تکرار و overuse و همچنین از نظر انسجام و ارتباط بین جمله ها، کلیشه ها، عبارت ها بررسی بشن؛ تقریبا هیچ کدوم از این ابزارها تا به امروز نتونستن به اندازه ی یه فرد متخصص و نیتیو زبان انگلیسی ایرادات متن رو بگیرن. بنابراین پیشنهاد میشه حتما با یه ادیتور نیتیو مشورت کنید. مدیتورها بعنوان جامع ترین مرجع تخصصی ارائه خدمات پژوهشی در علوم پزشکی، در همکاری با ویراستارهای Native انگلیسی زبان و دانشجو یا دانش آموخته ی رشته های مختلف علوم پزشکی آماده ی بررسی سفارش های شما در زمینه رفع ایرادات نگارشی، گرامری و ساختاری متون انگلیسی است.

ثبت سفارش ویرایش نیتیو مقاله مدیتورها

مقاله ی زیبایی که خواندید توسط آقای به انگلیسی نگارش شده که تیم ترجمه مدیتورها اون رو به فارسی برگردان کرد و با کمی تغییر و بومی سازی! به شما ارائه شد. امیدواریم از خوندن این مطلب لذت برده باشید. ما رو از کامنت هاتون بی نصیب نذارید!

منابع:

https://www.websiteplanet.com/blog/tested-free-online-grammar-checkers-find-best-one/#hselect–5

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا